header

header

torsdag 31 maj 2012

Till storfamiljernas försvar

Mirka Norrström  är gravid igen meddelar hon på sin blogg Elvabarnsmamman. Häftigt! Vilken rolig nyhet.
Men jag blir uppriktigt arg över att läsa alla de dömande och hårda kommentarer kommentarer som en del bittra människor skriver på Mirkas blogg.

Mirka och Peter har varit generösa nog att låta TV-tittarna ta del av deras privatliv i flera säsonger av tv-serien "Familjen annorlunda". De är en helt vanlig familj bortsett från att de har många barn.

Att Mirka och Peter nu väntar sitt tolfte barn har tydligen många orsak att kommentera. Vad ger folk rätten till att skriva elaka och helt idiotiska kommentarer på Mirkas blogg?  Visst har Mirka en öppen blogg, men det ger inte folk rätten att säga precis vad som helst till henne? Skulle ni säga samma saker ansikte mot ansikte över en fika?
Att Mirka och Peter har många barn är deras ensak. Jag har ”bara” ett barn och tycker ibland att det är helt tillräckligt, men bara för det kan jag inte säga att Mirka och Peter inte klarar av12!
Hur det funkar ekonomiskt för dem är inte det svenska folkets problem.
Om Peter blir arbetslös? Tja, den dagen den sorgen. Jag såg en dokumentär på TV om storfamiljer i Stor-Britannien. Där fanns en ensam mamma med 10 barn. Det var tufft. Men det funkade det också.
Mirka och Peter verkar klara av att ha många barn. Var glada för deras skull! Det är inte DIN grej att lösa deras problem. Låt inte din avundsjuka och trångsynthet smutsa ner Mirkas blogg.
Jag säger som en kommentar i Mirkas blogg. "Den som anser sig ha så mycket kunskap om barnuppfostran kan ta och skriva en bok istället för att kritisera bloggare".
Lägg ner alltså!

Läs Mirkas blogg på http://blogg.loppi.se/elvabarnsmamman/2012/05/29/jag-bakar/#comment-30779
Hela 475 kommentarer har inlägget "Jag bakar" fått i dagsläget.

Gällande elaka kommentarer så lider jag också med Madde Ilmrud från Motala, som också medverkat i "Familjen annorlunda". Madde är nu blivande åttabarnsmamma. Hon har fått en hel del kritik också i sin blogg. Madde är en ung storfamiljsmamma och många " förstå-sig-påare" skall poängtera allt från Engla-Frejas sminkande till valet av barnvagn. Det skiner igenom av bitterhet och avundsjuka hos kommentatörerna. Det är ledsamt att behöva läsa sådant.
Jag läser Maddes blogg eftersom jag gillade den familjen mycket i tv-programmet och har därför fortsatt följa familjens äventyr på bloggen.

Madeleine Ilmrud, sjubarnsmamma, går också i väntans tider.
Läs Maddes blogg på http://minbebis.com/blogg/barbamamman/

Så till alla bittra och avundsjuka människor. Har ni inte intresse av att önska familjen Norrström och Ilmrud grattis och lycka till med de små pyrena, så undvik då att kommentera nåt överhuvudtaget. Läs inte de bloggarna och kolla inte på programmet på TV.

Jag kommer definitivt att kolla reprisen av årets säsong av "Familjen annorlunda" som börjar idag kl.17 (finsk tid) på Sveriges TV4. Det vill säga NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar