header

header

onsdag 10 augusti 2016

En dag i Vasa

Idag har jag och min sambo haft en dag på tu man hand i Vasa. Det händer inte så ofta. Mormor var hemma med barnen.
Vi började med ett besök på Specsavers. Han hämtade ut sina nya glasögon och jag gjorde en synundersökning. Ett par glasögon beställde jag också.
Lunchen åt vi på Spices. Innan vi fick barn var vi flera gånger och åt till Spices. Men det är inte riktigt mat som barnen äter så de senaste åren har vi bara ätit på ABC. Det var gott med lite variation. Plus att få sitta och äta i lugn och ro tills vi ätit klart är inget vi nu är vana vid.



Vi besökte båda massören Tom Berg. Vi brukar besöka honom då vi har möjlighet. Nu var det dock sista veckan på ett tag som han jobbar som massör. Så tur att vi hann med ett besök innan han slutar.



Finlands president Sauli Niinistö  besökte Vasa idag och vi fick se honom på Vasa torg.


Ikväll fick jag besök av en snäll thailändsk man som plockat blåbär till mig i år igen. Nu har vi mycket blåbär att frysa in. Men imorgon kommer mormor och morfar med en frys till oss. De två som vi har är redan fulla. I vinter skall vi frossa i bär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar